mandag 13. september 2010

Baklava



Denne baklavaen har jeg ikke laget selv, men kjøpt på Istanbul marked på Hauketo i Oslo... ;) Min kjære har hatt lenge lyst på å smake, så da måtte jeg kjøpe med til han. Han syntes det var kjempe godt, og jeg var mer skeptisk. Litt rar parfyrmert smak, men kan hende jeg synes det er bedre neste gang.

For de som ikke vet hva Baklava er så er det småkaker i flere lag og veldig søte fra Tyrkia/Hellas eller andre land ved Middelhavet. Du kan for eksempel finne oppskrift på det her: Baklava

klem fra søtsalatbolla


7 kommentarer:

Ane sa...

Hmm, skeptisk til det der. Det så jo ganske.. Interessant ut. Men jeg er ganske imponert, dere er så flinke til å smake nye ting og lage mat :)

Salatbolla sa...

De smakte litt rart men, Arne likte de da:p

:D

Gry sa...

Det har jeg smakt en gang i Tyrkia, men aldri bakt selv.
Tror jeg må prøve det. : )

Anonym sa...

Ååå, det er utrolig godt! Hvor er dette markedet? Jeg har lett over hele Oslo, men finner det ikke noe sted! Håper du kan hjelpe:)

Salatbolla sa...

Hei Anonym! Det er en butikk på Hauketo. Istanbul marked. Men jeg vil da tro man kan finne den andre steder i Oslo og. bare det er en tyrkisk butikk.. :)

Monica sa...

Smakte det i Tyrkia, og likte det ikke. Følte den vokste i munnen fordi jeg måtte jo være hyggelig og spise den opp :P. De har masse sånne type Tyrkiske søtkaker på grønt og godt på Hamar også

Anonym sa...

hvorfor ikke:)