lørdag 8. januar 2011

Colombiansk mat

Fredag kveld ble det testing av Colombiansk mat etter oppskrifter fra en kollega! :) Takk til Kenlys!

Jeg lagde Cabeza de gato, grønne store kokebananer most med løk, salt, pepper og olje. (Bilde 1).

Arepas av maismel. (Bilde 2).

Coctail del Camaron, med reker, maojones, ketchup, salt, pepper, lime, chili og koriander. (Bilde 3).

Jeg lagde også Guacemole, rekesaus av olivenolje, pressa sitron med sitronskall. (Bilde 4).

Det ble Corona og rødvin til! Jeg synes det ble gaaanske likt Kenlys sitt.. hehe og veldig godt!

På bilde 4 ser dere også friske vårruller som ikke er fritert.. nam! ;)





Hvis noen ønsker grundigere oppskrifter er det bare å sende en mail eller en kommentar... Ønsker alle en kjempe fin helg!

Klem fra Salatbolla


3 kommentarer:

Ingvild sa...

Så kos at du har begynt å blogge igjen, har savna deg!

Jeg synes godt du kan legge ut oppskriftene også jeg da :)
Vil gjerne prøve!!

Klem Ingvild

Anne sa...

Hei!

Bor på Hamar jeg også- eller, ser jo du har flytta til Oslo :)

Det eneste jeg kjente igjen som Colombiansk mat er arepa. Og det er ikke colombiansk en gang- men, veldig veldig godt! :)

Berit sa...

mmmmmmmmmmmmmmmmmm! Bestiller dette i morgen el på onsdag altså! =D i hvertfall oppskrift!