mandag 15. februar 2010

Enkle fine rundstykker

Kjempelettvinne og raske rundstykker (Scones)

Det tar ca 30-40 minutter  

Ca 12 porsjoner

Ingredienser:

7 dl hvetemel (kan byttes ut med halvparten grov)

3 ts bakepulver

1 ts salt 

2 ts sukker 

6 dl  melk

Jeg hadde ikke nok melk igjen, bare 2,5 dl så jeg brukte vann til resten og det gikk helt fint.

4 ss med sesamfrø og jeg tok i noen ts lett rømme også.

Bland sammen alt det tørre og rør så godt inn det bløte. Det skal være en løs deig. Ta deigen med en spiseskje og lag små hauger på en stekeplate med bakepapir.

Midt i ovnen på 230C i ca 20 minutter. (Spørs på hvor store rundstykkene er) 

Nam nam! De ble kjempe gode!

4 kommentarer:

Marits Hus sa...

Oppskrift er notert! Ser deilige ut ;-)

Salatbolla sa...

:) Ja de ble gode.. men de er bvest nystekte.. ;)

Anonym sa...

Må si jeg er spent nå. har aldri laget dette før og har gjester i hus som er sulte... så disse bør funke! ;)

Men jeg syns røra er så bløt og rennende.... ser den skal være løs men det her er jo nærmest vaffelrøre konsistens... riktig??:O

Anonym sa...

de ble gode men de ble veldi flate, ikke som rundstykker slik som på bilde. Mer flate boller. Og det var nokså vanskeli og lage hauger med så løs røre?? :)