fredag 6. november 2009

Bruchetta


Bruchetta er super enkelt å lage. Rist en brødskive, stek den så i olje i en panne. Hakk opp og lag en blanding av tomat, løk, hvitløk og hakket basilikum. Ha i litt olje, salt, pepper og kanskje litt eddik. :) Bland alt sammen og ta oppå den ferdiglagde brødskiven. Litt salat og agurk går også ann. 

Server en enkel hjemmelaget hvitløkdressing til: Rømme, majones, pressa hvitløk, salt, pepper + annen krydder du måtte ønske, blanda sammen. 

Ha en kjempe fin helg! Kos dere! Klem Salatbolla

6 kommentarer:

Unknown sa...

ajajajaja, nå er det mye lekkert på bloggen din kjære søs :-)
og bruchetta spiste jeg flere ganger i Sharm :-)
nuss

Salatbolla sa...

takk for det! ;)
ja kan tenke meg det var noe bra mat der på hotellet deres og:p
klemklem=)

karina sa...

mmm, jeg elsker bruschetta!
god lørdag!

Matpakkemamma sa...

For en fantastisk blogg, hit kommer jeg tilbake!

Salatbolla sa...

takk karina, god søndag! ;)

matpakkemamma: tusen takk!! :) blir glaaad!!

Anonym sa...

nå skal du få noe så sjeldent som en bloggkommentar fra meg :)

når jeg lager bruscheeta pleier jeg å riste brødskivene og så raspe et hvitløksfedd delt på langs over brødskivene etterpå... det blir veldig godt :)

klem em