mandag 14. september 2009

Chilli og hviltøksaus



Denne sausen er unnværlig når vi har reker og jeg takker Torbjørn for denne. Han lærte den av noen damer som selger mat på stranda i Vietnam. Reke eller skalldyrfesten deres kommer til å bli hundre ganger så mye bedre med denne! Prøv selv og døm:) 

Chilli og hvitløk hakket opp, soya olje e.l, lime, sukker, salt, evnt pepper eller andre kryddere hvis man vil. Rør godt sammen. Hell over reke eller krabbesmørbrødet, med majones eller aioili så klart! Nam nam! Enjoy! ;)

Ps: den kan også brukes til andre ting. Feks steke scampi i sausen eller bare ha på en god skive. Jeg er i allefall hekta! 

God valgkveld! Jeg skal lage med salat og drikke rødvin! 

Klem fra Siri Malene - the salatbolle ;p

Krabbeskjell = nam! ;)

4 kommentarer:

Camilla sa...

Den sausen skal jeg prøve på rekesmørbrødet neste gang jeg skal spise det=) Det så veldig godt ut..

Salatbolla sa...

Det kommer du ikke til å angre på Camilla! :) si i fra om du lurer på noe mere ang sausen:)

Gry sa...

Det ser godt ut. : )

Unknown sa...

Hehe, bra du la ut denne! :-) Jeg hadde nemlig tenkt å spørre etter den! ;-)Klems