onsdag 9. september 2009

Potetsuppe

I dag skal jeg lage en potetsuppe fra www.frukt.no etter tips fra min lillesøster Charlotte. Sist jeg var hos henne fikk jeg smake på den, og den var skikkelig god! I går kveld bakte Arne, min samboer brød, det blir jo ekstra godt til!

Link til suppa kommer her: Potetsuppe

I oppskriften heter suppa Purre- og hvitløksuppe, men jeg synes potetsuppe er et bedre navn.

Følg med senere i kveld, da kommer oppdatering og bilde fra hvordan suppa ble! :) Ha en fin dag videre!

..............................................................................

Her kommer statusen til potetsuppa. =) Først noen bilder...

Suppa ble veldig god den, bare ikke helt som jeg hadde sett for meg. Eller smakt for meg. Men jeg er glad for at jeg har laget den. Neste gang jeg skal lage den blir nok mere på egen feeling uten oppskrift. Mindre vann og mere potet kanskje, og flere typer grønnsaker som feks gulrot. =) Den var enkel å lage uten for mange rare indigrienser.

Brødet er hjemmelaget av Arne, veldig godt. Man føler seg mer mett og trenger ikke så mange skiver om gangen av hjemmelaget. Det er bare tiltaket med å gjøre det. Men vi tenkte vi skulle prøve å ta en dag i uka og lage 4 brød, putte i fryseren å ta frem da man trenger. =) Får håpe vi klarer å fortsette med dette da. :D

Uansett, jeg ble fornøyd og Arne ble fornøyd! Det ble vegetar i dag.. man kan jo feks ta i eller til litt stekte bacon biter, kylling biter eller anna kjøtt hvis man føler for det. Lurer dere på fremgangsmåte oppskrift finner dere den litt lengre opp her. Følg linken ved å trykke på: Potetsuppe;)

Nå er jeg mett, men tror jeg har lyst på litt te eller cappuccino!

God Kveld.

Klem Siri Malene/salatbolla

10 kommentarer:

Unknown sa...

Tommelen opp for bloggen din, maten du lager og for DEG :-)

Salatbolla sa...

Takk jennypenny! ;) følg med videre da!!! klem

Anonym sa...

flink du har vært til å lage matblogg=) ser frem til å følge med videre, maten du har laget ser og virker veldig gooood!

-camilla-lilla

Salatbolla sa...

takk for det camilla-lilla! :)

Unknown sa...

Nå hadde bildene kommet ja :-) Gøy og fin blogg dette :-) Flink du :-) Du skrev om suppa: mye vann.. Men spes på bilde 2 så ser jo suppa inderlig så kremet ut da. Ser ut som eggedosis, eller at den liksom har hevet litt på en måte :-p

Salatbolla sa...

takk!!! :) ja mye stivelse i potet og med fløte så blir det bra! ;) blir tykk å fin da! Prøv den en dag? :) Jeg tok mere hvitløk en 2 fed bare da. det er jo lite;p

Anonym sa...

Moro med blogg da!
Og så moro med denne suppa, var min favoritt fra barndommen, etter oppskrift fra skolekjøkken. Kalte den potet og løksuppe.

- Hildur -

Anonym sa...

Potetsuppe skal i hvert fall ha en ganske så tykk og kraftig konsistens, så jeg tipper du har rett i at det skal være mindre vann og mer potet.
Torbjørn

Salatbolla sa...

Hei Hildur! :)

Torbjørn: japp det tror jeg, men jeg fulgte oppskriften.. men vi prøver igjen! Du får lage til mutter du da:)

Anonym sa...

Best å lage den litt uteom oppskrifta ja. synes det er godt med skikkelig godt stekte røkte kjøttpølsebider stekt i smør og med gressløk. Det passa godt å ha oppi suppa. Stek de sprøe liksom.. Mmmmm =o)