søndag 27. september 2009

Nachos

Hjemmelaget nachos med salsa og guacamole

                                               Først lager jeg en salsa.

Tomater, løk, hvitløk + all slags krydder man ønsker. Man kan også ta i tomatpurre eller chillisaus. Hakke opp alt sammen i ganske små biter og ha det i en kjele med litt vann i. La at koke sammen godt.

Stek kjøttdeig.
Rasp ost.
I en form eller langpanne legger man lagvis nachos-chips, salsaen og ost på toppen. Alt etter behov.
                                                              Guacamole

Avocado, pressa hvitløk, lime, olje, koriander, salt. Bruk åssen krydder du ønsker. :) Mos avocadoen og bland resten inn.
Husk rømme til!
Til dette hadde jeg en god og fyldig Sør-Afrikansk rødvin, med shiraz druen. Passet utmerket til. 
Velbekomme! God søndag og middag!
Klem fra salatbolla og Siri Malene


Ps: Jeg hadde også salat til! ;)

Med fetaost! Nam! :)

3 kommentarer:

Gry sa...

Mmm, det ser kjempegodt ut!
Formeme til rosekakene kostet ca 100 kr pr form..husker ikke helt.
Jeg bruker programet Photo Scape for å ordne på bildene mine, du kan laste det ned gratis. Lykke til.
Klem Gry : )

Christoph Schmitz sa...

Å den vinen er god! Prøv også TOURIGA NACIONAL fra samme gård. 2007 er litt hvass men om du skulle ramle over en fra 2005 bør du kjøpe hele beholdningen. Deilig dyp rød og litt søt.

Salatbolla sa...

Gry: Takk for det! :) Og det må jeg prøve!!

Christoph: ja den var kjempe god..
ok! i will! skal se etter 2005 jeg!! :) takk for tipset!