tirsdag 8. september 2009

Skolelunsj og restemat

I dag har jeg ikke vært på butikken og handlet, men funnet ting i skap og kjøleskap til skolemat og middag. Jeg var hjemme alene og da blir jeg litt latere med middagen, men synes jeg klarte å lage en god mat av rester. :)


I laptop lunsjboksen min hadde jeg med 1 oppdelt pære, brødskiver med leverpostei med sylteagurk og basilikum, wasabi nøtter(rar men god smak, ikke så veldig sterke med en smak av sennep) og frukt og nøttemix. Jeg hadde også med en liten nyhet fra tine. Yoghurt med melon og pasjonsfruktsmak. Veldig god! Fornøyd med lunsjen min. ;) Er ikke laptop lunsjboksen min fin? Anbefales til de som vil ha med litt andre ting til lunsjen innimellom. Den har jeg kjøpt her om noen er intressert, eller vil vite litt mere om den: http://www.beckyandlolo.co.uk/

til middagen. Hjemme alene. Ikke såå lyst til å lage middag, men veldig sulten. OK, hva har jeg i kjøleskapet? Rester.. jaja man kan da lage noe godt av det også... :) Slik ble dagens alene hjemme middag!


Hjemmelaget hamburger fra søndag laget av min samboer på et godt brød med chillisaus, hjemmelaget hviløksrømmedressing, salatblader, kidneybønner, basilikum og hjemmegrodd karse. Ok jeg hadde litt snadder i skapet i dag, det er jo ikke alltid man har slike rester. Jeg synes det ble en enkel og god liten rett.


Jeg hadde også litt diverse igjen til en god salat og litt ferdiglaget dressing. =)

I salataen i dag hadde jeg: Hjertesalat, tomat, agurk, løk. soltørkede tomater, frisk basilikum og litt frisk peppermynte.

I dressingen som er en dressing alà svigermor Mari som varierer fra hver gang man lager den, men som kan inneholde feks: presset hvitløk, sennepspulver, olje, vann, sukker, hvitvinsedikk, salt og pepper. Den er namnam og anbefales på det sterkeste til å prøve i salat. Lag den i feks en slik jeg har bilde av her. Kan bare stå i et skap eller kjøleskap.





Håper du likte noe og kanskje fikk litt nytte av noen av "oppskriftene"! ?

2 kommentarer:

Ingvild sa...

Så gøy med enda en matblogg, håper det er greit at jeg legger deg til i bloggrollen på min blogg :)

Å du Wasabi erter (ja det er faktisk erter det er) er jaggu godt, og det skal jeg hvertfall ha med i matpakka mi imorgen!! God ide :)

Klem Ingvild

Salatbolla sa...

Heihei ja bare legg eg på bloggrollen din, jeg legger deg på min også!! :)

Jaa erter, viste det egentlig.. men skrevvist nøtter;p Skal forandre jeg! De er veldig gode ja..:)

klem siri malene salatbolla